Tu ce mănânci azi?

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn
Alice Cazan

Alice Cazan

Fă mereu ceea ce îți place şi construieşte din pasiune un viitor!
Alice Cazan

Latest posts by Alice Cazan (see all)

Tu ce mănânci azi? De câte ori nu ți-ai pus întrebarea “ce să mănânc azi?” Probabil de multe…de aceea pentru ați ușura acest răspuns Claudiu Rad, puștiul senzație de la “Chefi la cuțite” îți vine în ajutor cu o rețetă utilă și sănătoasă

chefi la cutite

Biban de mare în crustă de pesmet panko cu piure de mazăre, fenicul sote cu cimbru, usturoi copt cu portocală și ouă de prepeliță

Ingrediente:

  • Biban de mare 800g;
  • sare,piper alb,piper negru;
  • lime 1buc;
  • unt 120g;
  • pesmet panko150 g;
  • ulei de măsline 2-3linguri;
  • mazare 800g;
  • ceapă shallota 1buc.;
  • ulei de susan 5-6 linguri;
  • supa de legume 350ml;
  • apa 1L;
  • parmezan 100g;
  • busuioc 30g;
  • fenicul 1buc.;
  • cimbru 3 crenguțe;
  • usturoi 2 buc,;
  • coaja razuită de la o jumătatea portocală;
  • ouă de prepeliță 2 la o porție;
  • 1 roșie;
  • țelină apio 2 buc .;

Mod de preparare:

  1. Bibanul se curață, se filitează , se dezosează și i se crestează pielea. Se lasă la marinat 20 de minute cu ulei de măsline, sare și piper alb. Partea cu piele se unge cu puțin unt la temperatura camerei și se dă prin pesmetul panko. După care se prăjește până devine o crustă crocantă și aurie, după care se ia de pe foc și se întoarce peștele în tigaia încinsa iar peste aproape 1 minut se adaugă un cub de unt și se stropește cu spuma formata de unt după care se așează peștele pe un șervețel. Cea mai buna proprietate a bibanului este prevenirea a majorității bolilor cardiovasculare. E bine de știut că acesta este recomandat pentru elevi și studenți înainte de teze, examene pentru că are un nivelul ridicat de acizi grași-Omega 3 care ajută memoria.
  2. Piureul de mazăre: Se sotează (călește) în ulei de susan, ceapă shallot și țelina apio se taie mărunt după ce sunt sotate se adaugă mazărea și se ia de pe foc deoarece prin sotare mazărea își pierde clorofilă astfel și culoare verde. După acesta peste mazăre se adaugă supa de legume și se completează cu apă și se lasa pe foc mare. Se asezonează cu sare, piper negru zdrobit și câteva frunze de busuioc. După ce mazărea e fiartă se strecoară, se pasează și se adaugă unt, parmezan, frunze de busuioc, miere și dacă e nevoie sare și piper. Se pasează, se trece prin sită și important se asează piureul într-un bol și se introduce în congelator pentru 5-7 minute pentru un șoc termic și pentru a avea o culoare frumoasă natural.Mazărea este una dintre cele mai sănătoase legume. Plină mai ales de vitamin ,dar și fosfor potasiu este și un bun antioxidant. Mazărea e recomandată pentru copii.
  3. Usturoiul: Bulbul de usturoi se taie în 4 bucăți peste care se răzue coaja unei jumătăți de portocală se îmbină cu usturoiul și se înfolieaza în folie de aluminiu și se da la cuptor la 180 de grade C pentru câteva minute până se înmoaie puțin usturoiul. Astfel se obține o aroma intensă, parfumată și plăcută. Usturoiul este o plantă medicinală și un condiment gustos în bucătărie.
  4. Feniculul: Se taie felii mai groase și se blanșează în apă cu supa de legume după care se adaugă în apa cu gheață și se sotează în ulei de susan, puțin unt și se adaugă sare, cimbru, piper negru zdrobit. Feniculul are un conținut de fier, fosfor, calciu, magneziu, zinc și ajută la structura sănătoasă a oaselor.
  5. Ouăle de prepeliță: Se fierb în apă clocotită timp de 1 minut și 40 de secunde, după care se adăugă în apa cu gheață ,se decojesc se vor tăia în 2 bucăți, va fi un gălbenuș putin mai moale și se stropește cu pulpa unei roșii. Ouăle de prepeliță sunt o doză de sănătate!

 

Un deliciu…

 

Poftă bună!

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn