5 MITURI ALIMENTARE

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+

mituri-alimentare-prima-parte-300x336           Nutriția este un domeniu dinamic, care avansează și se schimbă constant. Putem fii siguri de ceva dimineața, iar după-amiaza să devenim îndoielnici în privința acelui lucru. Este nevoie de multă ambiție pentru a menține o dietă sănătoasă. Cu siguranță nu vrei să o distrugi aderând la mituri care nu sunt 100%  adevărate. Astăzi vom discuta despre cinci mituri alimentare foarte populare.

Mitul 1-Evită fast-food-urile

Multe dintre restaurantele de tip fast-food au început să facă deja schimbări adaugând opțiuni mai sănătoase la meniul deja existent. De la supe nutriționale la salate vegetariene, zilele în care aceste restaurante serveau doar cartofi prăjiți și burgeri grași s-au terminat. Multe dintre meniurile lor oferă acum cartofi copți, aripi de pui la grătar și chiar și porumb. Dar totuși trebuie să întelegi și acest meniu, ai grijă la calorii, la dressing-urile încărcate de grăsime și topping-uri și întotdeauna verifică conținutul de sare.
De exemplu, cartofii reprezintă o sursă excelentă de vitamine și minerale și au doar 150 de calorii, dar deseori sunt serviți cu topping-uri precum untul, smântana sau sosuri, care adaugă mai multe calorii și grăsimi. Încearcă să eviți aceste topping-uri și rămâi doar la cartofi simpli. Același lucru e valabil și pentru brânză.

Mitul 2-Toate fructele sunt la fel de sănătoase

Gustul dulce al fructelor constituie un excelent substituient pentru desert, dar conținutul ridicat de apă nu îți va da senzația de saturație. Dacă dorești să slăbești sau să-ți menții greutatea, mănâncă fructe moderat.Fructele cele mai sanătoase sunt cele care conțin puțin zahăr și multe fibre, precum grapefruit-ul, acesta conține și enzime care ajută la arderea grăsimilor.Merele conțin puține calorii și grăsime, dar conțin fibre care își dau senzația de saturație. Și bananele reprezintă o opțiune bună, ele având un conținut ridicat de fibre.Trebuie să fii conștient că multe fructe sunt stropite cu pesticide și acoperite cu fungicide.Așa că spală bine fructele înainte de a le consuma.

Mitul 3-Ciocolata nu-ți face bine

Ciocolata este considerată de mulți o suprahrană, iar 30 de grame de ciocolată consumată de 1-2 ori pe săptamană este chiar sănătoasă. Trebuie totuși să ții cont de faptul că nu toate ciocolatele sunt produse la fel. Elementele sănătoase ale ciocolatei sunt de fapt antioxidanții și flavanolul din adevărata cacao, care se regăsește în concentrații mari în ciocolata neagră de calitate. Din păcate, ciocolata cu lapte și ciocolata albă nu dețin aceste beneficii sănătoase și multe dulciuri din comert conțin cantități suplimentare de zahăr, grăsime, ceară și chimicale, deci fiți atenți și citiți eticheta înainte de a cumpăra un produs.

Mitul 4-Salata te ajută să slăbești

Ar putea fi adevărat, dar când a fost ultima oară când ai mâncat un vas mare de salată verde sau alte legume făra să pui dressing sau topping? Bufetele de salată care ofera șuncă, crutoane, aripi de pui prăjite și dressing-uri cremoase sunt pline de grăsimi și calorii. Pe de alta parte a te hrani doar cu verdețuri cu siguranță va duce la senzație de foame mai târziu, ceea ce te va face să mănânci din nou.De reținut deci că o salată sănătoasă constă într-o varietate de legume, verdețuri mixte precum și alte ingrediente nutritive precum fasolea sau migdalele.

Mitul 5-Grăsimea scăzută înseamnă că poți mânca cantități mai mari

Cand vezi pe eticheta cuvintele ”light” sau ”fără grăsime” fiți atenți. În ciuda părerii generale, acești termeni nu înseamnă neapărat un produs sănătos.În majoritatea cazurilor aceste mâncăruri vor avea același număr de calorii ca și variantă normală, pentru că s-a adaugat zahăr pentru a înlocui gustul pierdut când s-a redus grăsimea. Mai mult zahăr înseamnă mai multe calorii care vor duce la îngrășare. În plus, grăsimile se găsesc în mai multe forme, unele dintre acestea fiind bune pentru tine. Grăsimea monosaturată, care se găsește în nuci și uleiul de măsline este benefică pentru inima și este o parte esențială a unei diete sănătoase. Totuși, controlul porțiilor este imperativ. Cheia o reprezintă să urmarești numărul de calorii pe care le consumi versus numărul de calorii pe care le arzi. Cea mai buna soluție? Rămâi la porții rezonabile de mâncare care conțin o cantitate de grăsime nesănătoasă scăzută și care au o valoare nutritivă ridicat. De exemplu, poți mânca un pumn de migdale în locul unei cutii de prăjituri fără grăsime.

Madalin Ionut Stancu
Urmareste-l

Madalin Ionut Stancu

Ionut este pasionat de Wellness si comunicare organizationala. Zambeste mereu si vei vedea lucrurile diferit in jurul tau. Optimismul este cheia succesului.
Madalin Ionut Stancu
Urmareste-l

Latest posts by Madalin Ionut Stancu (see all)

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+