Fructele sezonului rece

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+
Alice Cazan

Alice Cazan

Fă mereu ceea ce îți place şi construieşte din pasiune un viitor!
Alice Cazan

Latest posts by Alice Cazan (see all)

Când spui iarnă mii de imagini se proiectează în minte,  simțurile parcă sunt înghețate, iar totul revine la viață prin mirosul mandarinelor și al clementinelor. Iarna înseamnă creșterea consumului pentru aceste citrice, sezonul hibernal e nimic fără aceste magice gustări.

 

MANDARINE

Pentru un stil de viață sănătos, mandarinele trebuiesc consumate periodic, în acest sezon. Mandarinele sunt foarte bogate în vitamine ( în special vitamina A și C ). În alcătuirea mandarinelor intră o cantitate mare de betacaroten, vitamina C, complexul de vitamina B, vitamina E, vitamina K, dar și minerale precum calciu, fier și fosfor. Datorită fibrelor și proteinelor, mandarinele ajută foarte mult sistemul digestiv.

Mandarinele se pot consuma în orice anotimp, însă este recomandat să le consumăm foarte des în perioada iernii, deoarece conținutul mare de vitamina C, va întări organismul și îl va feri de gripe și răceli. Pe lângă aceste calități, mandarinele îmbunătățesc funcțiile vederii, au proprietăți antioxidante, detoxificante, anticanceroase și sunt indicate, în special copiilor aflați în perioada de crestere. 

 

CLEMENTINE

Înrudite cu mandarinele, clementinele sunt fructe mai mici, cu coajă netedă și lucioasă, zemoase, cu foarte puține semințe și foarte dulci.

De asemenea, datorită calității lor nutriționale, acestea sunt recomandate într-o alimentație sănătoasă, conținând proteine, carbohidrați, calciu, magneziu, fosfor, potasiu, vitamina C, vitamina B, vitamina B1, vitamina B2,  vitamina B3, vitamina B6 și vitamina E.

Clementinele,  previn răcelile (întărind sistemul imunitar) şi anemiile (crescând pofta de mâncare). Cele două fructe sunt benefice pentru vedere, pentru ficat, digestie, pentru sistemul nervos central şi în reducerea stresului. 

 

Atât mandarinele, cât și clementinele trebuiesc consumate cu precauție în alimentația copilului!

Fiind citrice aceste două fructe, nu au factori alergenici, dar pot cauza probleme digestive (din cauza acidităţii). Aşa că, e indicat să fie oferite copiilor după vârsta de 1 an.

 

CUM ALEGI ACESTE FRUCTE?

Atunci când le alegeţi, căutaţi-le pe cele grele, fără zgârieturi sau pete maronii. Evitaţi cumpărarea fructelor prea moi(acestea sunt stricate).

 

Mandarinele și clementinele se mănâncă cu ușurință fiind nevoie doar de decojirea lor, iar savoarea lor întrece orice limită.

 

 

prajitura*În cazul în care doriți să fiți mai creative, aceste citrice sunt ideale în prepararea salatelor de fructe, în decorarea prăjiturilor, precum și utile pentru prepararea sucurilor naturale.*

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+