Fitness si exercitii pentru copii

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+

Importanta de a fi un copil activ

Copii au nevoie să fie activi fizic și să se antreneze regulat pentru a fi sanatosi, cu totii stim asta.
Fie ca sunt supraponderali sau au o greutate sanatoasă, activitatea fizică regulată este considerată de catre experti a fi o parte importanta in a avea un stil de viata sanatos.

Ceea ce nu inseamna ca fiecare copil are nevoie să petreacă 4 ore pe zi antrenandu-se pentru Olimpiada sau cu echipa de fotbal sau baschet.

De cat de multe exercitii au nevoie copii?

Academia Americana de Pediatrie recomanda ca adolescentii si copiii sa fie ”activi fizic pentru cel putin 60 de minute pe zi”, cu precizarea că nu este necesar să fie 60 de minute de activitate continuă. De exemplu, daca copilul tau de 8 ani a jucat fotbal timp de 20 de minute la scoala si apoi a jucat baschet cu prietenii timp de 40 de minute dupa scoala, ar fi indeplinite recomandarile de 60 de minute de activitate fizica pe zi. DECI, nu stresați copiii să facă efort susținut 60 minute continuu. Nici adulții nu prea fac față unor antrenamente de 60 minute.

Pe de cealalta parte, daca in timpul orei de educatie fizica de 60 de minute clasa petrece 30 de minute echipandu-se, alegand echipe, si aliniindu-se iar dupa scoala copilul se uita la TV si joacă jocuri video, nu ar fi suficient de activ pentru acea zi.

Exerciții și Calorii

Antrenamentul regulat este bun pentru copii. A fost dovedit ca ajuta copii sa-si construiască o stima de sine puternica, să aiba un somn mai bun, mai multa energie, anxietate scazută, stari de depresie reduse.

Și, după cum multi dintre noi stim, alaturi de o dieta sanatoasa, antrenamentul regulat este cea mai buna cale de a scadea in greutate si a preveni obezitatea la copii.

Este greu de stiut cate calorii arde copilul tau in timpul exercitiilor, atata timp cat nu alearga pe o bicicleta statica sau o banda de alergat. Din fericire, nici nu conteaza, atata timp cat are 60 de minute sau mai mult pe zi de activitate fizica moderata,  si isi mentine un meniu sanatos. (adică de evitat fast food-urile, zaharul si sucurile acidulate)

*Daca juniorul tau este foarte activ si totusi ia in greuate prea mult, ai nevoie sa analizezi dieta acestuia ca și cauza. Totusi poate fi util sa intelegi cum ar putea copilul tau să arda mai multe sau mai putine calorii in activitati fizice diferite, cur ar fi:

  • Pedalatul pe bicicleta la 5 mph, arde aproximativ 128 calorii pe ora
  • Alergatul la 6mph, arde aproximativ 260 calorii pe ora
  • Un meci de bascket recreational, poate arde aproximativ 300 calorii pe ora
  • Un meci de volei recreational, poate arde aproximativ 180 calorii pe ora
  • Un meci de tenis (single), arde aproximativ 300 calorii pe ora
  • Un meci de fotbal, arde aproape 245 calorii pe ora
  • Scrima, intr-un antrenament de 60 de minute, arde 220 calorii
  • Mersul pe role la o viteza de 9mph, arde 274 calorii pe ora
  • Inotul, arde aproximativ 195 calorii pe ora
  • Mersul la o viteza de 2 mph, arde 145 calorii pe ora

Aceste calculte sunt facute pentru un copil cu o greutate de 36 kg, 100 cm inaltime si o varsta de 10 ani.

Exercitiile si conditia fizica pentru copii

Amintiti-va ca adolescentii si copii nu vor ramane la aceleasi exercitii sau acelasi antrenament fizic zilnic. De aceea nici nu vedem prea multi copii in cluburile de fitness sau folosind echipamentul de exercitii de acasa (in conditiile in care multe sali nu accepta copii, si multe echipamente nu sunt create pentru a fi folosite de copii).

In schimb copii prefera jocul liber sau sporturile organizate, individuale sau de echipa.

Pentru a-i determina pe copii sa fie mai activi si mai interesati de exercitiile fizice, poți apela la următoarele recomandări testate de altți părinți:

  • Implică intreaga familie in activitati fizice, pentru ca cei mai multi dintre copii prefera sa fie afara sa se joace, decat sa se uite la tv, insa nu vor sa fie singuri. Mergi si tu afara impreuna cu juniorul sa va jucati cu mingea, prinselea, sau pentru o simpla plimbare.
  • Invață-i pe copii sa foloseasca mijloacele de transport “active” in care trebuie sa foloseasca scarile in locul liftului, sa mearga pana la scoala sau pana la casa prietenilor, in loc sa fie dusi cu masina.
  • Incurajează mai mult jocul liber afara.
  • Incurajează activitatile recreationale distractive.
  • Ajută-l pe copilul tau să gaseasca un sport organizat care sa ii placa. Ar putea fi un sport de echipa, precum baschetul si fotbalul, sau indivdual, precum scrima, tenisul, karate sau dansul.
  • Incurajează jocurile video “active” precum Wii Sports si Wii Fit. (asta pentru că odată ce ai TV  in casă, acesta poate fi transformat intr-un instrument educativ)

 

Adrian
Vino pe

Adrian

Pentru că sunt iubitor de oameni si sport. Ofer învățămintele acumulate în viața sportivă și antreprenorială.
De la primul antrenament până la ultima medalie cu toții suntem campioni in viață.
Adrian
Vino pe

Latest posts by Adrian (see all)

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+