De ce să mâncăm fistic?

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn
Alice Cazan

Alice Cazan

Fă mereu ceea ce îți place şi construieşte din pasiune un viitor!
Alice Cazan

Latest posts by Alice Cazan (see all)

 

De ce să mâncăm fistic?  Pentru gust, pentru prorietățiile sale?

 

Proprietățiile sale:

 

Ajută la acoperirea necesarului de proteine al organismului

O porție de doar 28 grame de fistic conține 6 g de proteine, ceea ce corespunde unui procent de 12% din doza zilnică recomandată (DZR). Ca bază de comparație – un ou obișnuit furnizează 5,5 g de proteine.

 

Promovează sănătatea sistemului digestiv

O porție de doar 28 g de fistic oferă 8 g de carbohidrați, inclusiv 3 g de fibre alimentare (ceea ce acoperă aproximativ 12% din DZR).

În plus, fibrele joacă un rol important în:

  • reglarea nivelului glicemiei;
  • controlul greutății;
  • promovarea sănătății sistemului cardiovascular;
  • protejarea pielii;
  • prevenirea formării pietrelor la vezica biliară și la rinichi;
  • atenuarea sindromului colonului iritabil;
  • reducrea riscului de formare a hemoroizilor;
  • reducrea riscului de a suferi infarct;
  • hrănirea florei bacteriene ”prietenoase”.

Beneficiile aduse de consumul de fibre stau tocmai în faptul că acestea nu pot fi digerate de către organism. Fibrele solubile, așa cum sunt găsite în fistic și migdale, precum și alte tipuri de nuci, se transformă în tractul digestiv într-o substanță cu textură gelatinoasă, ceea ce are ca efect reducerea digestiei. Rezultatul?! Datorită simțământului de sațietate instalat te simți sătul o perioadă mai lungă de timp, fiind una dintre explicațiile pentru faptul că fisticul, la fel ca alte tipuri de nuci și alune, ajută la controlul greutății.

Combate anemia

Persoanele care se confruntă cu anemia cauzată de deficiența fierului pot obține beneficii în urma includerii fisticului în dieta lor zilnică.

Fisticul reprezintă o sursă foarte bogată în cupru (o porție de doar 28 g de fistic acoperă 18% din DZR), un oligoelement foarte valoros care facilitează, conform unor studii recente, absorbția fierului, producând astfel un efect antianemic superior chiar unor medicamente farmaceutice care se bazează doar pe fier.

Deoarece fisticul este relativ sărac în vitamina C, pentru a crește efectul antianemic al acestuia este recomandat să-l consumați împreună cu alte fructe și legume bogate în vitamina C (deoarece aceasta facilitează absorbția fierului în intestin).

Te ajută să fii plin de energie

Vitaminele B1, B2 și B6, conținute în fistic au un rol în obținerea de energie din carbohidrați și transmiterea impulsurilor sistemului nervos. Mineralele cum sunt magneziul, potasiul și calciul asigură o bună funcționare a sistemului nervos.

Este de ajutor în menținerea sănătății oaselor și a dinților

Fisticul promovează sănătatea oaselor și a dinților cu ajutorul mineralelor conținute – magneziu, fosfor și calciu – care au un rol important în producerea și menținerea masei osoase, ajutând astfel la păstrarea unor dinți sănătoși. Beneficiile aduse de nutrienții prezenți în fistic ajută la prevenirea deteriorării dinților, reducând totodată riscul de facturi și osteoporoză.

Bun pentru sănătatea creierului

Vitamina B6 – care este prezentă, așa cum s-a amintit deja, în cantități mari în fistic – ajută la creșterea concentrației de hemoglobină din sânge. Sângele bogat în oxigen este pompat apoi către creier, sporindu-i activitatea.

 


De la ce vârstă pot fi consumat fisticul?

Începând cu vârsta de 1-2 ani (la fel ca pentru fiecare aliment nou pe care îl oferiți micuţului, nu uitaţi să cereţi sfatul medicului).

 

Fisticul poate fi regăsit/consumat în combinații diferite:

-prăjituriPRAGIURA FISTIC

-înghețatăfistic inghetata

-salate

-iaurturi

 

 

 

 

 

 

Sursă : http://www.5fructe. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Fisticul poate fi consumat în combinație cu fructe uscate, semințe, nuci. De asemeni e ideal ca și gustare când consideri că trebuie să ”ronțăi” ceva.*

Ajuta-ne cu un ShareShare on FacebookShare on Google+Share on LinkedIn